מחלת מקצוע ומיקרו טראומה

משרדנו מייצג מבוטחים בתביעות להכרה בפגיעה כתאונת עבודה, גם במקרים בהם אין המדובר במקרים הקלאסיים של תאונת עבודה (פגיעה מקרית וחד פעמית), אלא במקרים בהם הפגיעה מתמשכת על תקופה ארוכה. לשם תיאום פגישה עם עורכי דין במשרדנו, נא צור קשר למספר: 08-6526525

לעיתים תכופות דוחה המוסד לביטוח לאומי תביעה של מבוטח להכרה בפגיעתו כתאונת עבודה, מאחר ולטענת הביטוח הלאומי אין פגיעתו ארעה בהתאם לקבוע בחוק. אולם, אין לעיתים מחלוקת כי אותה הפגיעה הנטענת קשורה בהחלט לאותה עבודה שביצע העובד במשך שנים ארוכות בעבודתו.

להלן מספר דוגמאות של מקרים שיוצגו ע”י משרדנו:

1. עובדת במרכז לטיפול בנכים וסיעודיים החלה לסבול עם השנים בכאבים עצומים בכתפיה, אי אז הובחנו קרעים בגידים של הכתפיים. אין חולק כי עבודתה הצריכה הרמת משקלים גדולים מאוד בעבודה, תחת זאת המוסד לביטוח לאומי לא הכיר בה. תביעה שהוגשה לביטוח הלאומי ע”י משרדנו התקבלה במלואה.

2. עובד במפעל ברזלים החל לסבול יום בהיר בכאבים במפרק היד. בדיקות שערך הובילו לקביעה הברורה שהמאמץ שהפעיל המבוטח עם השנים הובילה לפגיעה נירולוגית קשה בידו. תחת זאת הביטוח הלאומי לא הכיר בו כנפגע עבודה. תביעתו עדין מתנהלת.

3. נהג טרקטור אשר במשך שנים סבל מויברציות קשות בגבו, החל לסבול מכאבים קשים בגבו. הביטוח הלאומי דחה אותו ותביעה שהגיש משרדנו לבית הדין לעבודה התקבלה במלואה.

ועוד מקרים רבים אחרים…

יוצא אפוא שאין לומר נואש גם לאחר שהוגשה תביעה על ידי המבוטח וזה נדחה ע”י הביטוח הלאומי עדין פתוחות על ידו דרכים נוספות לפעול. יחד עם זאת יש לזכור כי אין זה פשוט לפנות אל מול גוף כה גדול כמו הביטוח הלאומי לבד ומומלץ להתייעץ עם משרדנו טרם פנייה.

באשר למבחנים שנקבעו הן החוק והן בפסיקה:

מיקרו טראומה: המדובר ביציר הפסיקה אשר קובע כי גם במקרה ואין המדובר בפגיעה שארעה באירוע חד פעמי ופתאומי עדין ניתן להתייחס אליו כתאונת עבודה.

מחלת מקצוע: חוק הביטוח הלאומי קובע רשימה סגורה של מקרים אשר יוכרו כתאונת עבודה, כלומר מחלה או פגיעה אשר איננה מופיעה ברשימה זו לא תוכר לעולם כתאונת עבודה.

למשרדנו נסיון רב בסיוע בתיעות לביטוח לאומי בהכרה בפגיעות כתאונת עבודה, לרבות בייצוג בפני בית הדין לעבודה.

אנו עומדים לרשותכם בטל’: 08-6526525 והנכם מוזמנים ליצור עימנו קשר לקבלת ייעוץ ראשוני, ללא כל התחייבות מצידכם.

רועי אסור | משרד עורכי דין
Logo